Tehnološke inovacije su preduvjet razvoja zdravstva

Mnogo vremena se provede raspravljajući o problemima koji trenutno postoje u oblasti pružanja zdravstvene usluge i zaštite, zbog toga se uopće ne stigne ni razmišljati kako će se u budućnosti razvijati zdravstveni sistemi i pružanje zdravstvenih usluga. Zbog konstantnog bavljenja tekućim problemima, planiranje razvoja se uvijek ostavlja za neki budući period, barem po nekom našem starom lokalnom običaju. Iako je upravo bavljenje budućnošću ustvari jedan od načina za izlazak iz krize i daljnji napredak.

Kao polazna točka progresa u mnogim segmentima društva, od ekonomije, politike, ekologije i javne uprave, nalazi se tehnologija. Situacija nije drukčija ni u oblasti zdravstva, te su tehnološke inovacije preduvjet razvoja i olakšavanja pružanja zdravstvenih usluga. Ove inovacije ne poboljšavaju samo kvalitet i efikasnost u pružanju zdravstvenih usluga, one također imaju ogromne potencijale da poboljšaju administrativno i financijsko funkcioniranje zdravstvenih sistema. Na koji način je moguće postići napredak?

Na globalnoj razini javna potrošnja u oblasti zdravstva raste, pogotovo uzmemo li u obzir da se povećava starija populacija. Usljed takvog trenda države i eksperti iz oblasti zdravstva moraju naći inovativna rješenja tom izazovu. Evolucija pružanja zdravstvenih usluga je neminovna, a kao polazište te promjene je uporaba mobilnih tehnologija. Tehnološka inovacija će donijeti mnoge koristi ne samo bolnicama, nego i pacijentima. Brojni kritičari optužuju tehnološke inovacije da osim napretka donose i otpuštanja, to je već tema za neku drugu raspravu. Ali činjenica je da bez inovacija nema napretka, a prema trenutnim predviđanjima stručnjaka, u središtu tog napretka nalazi se mobilna tehnologija.

Čemu sve može služiti “pametni telefon”?

Osim gubljenja vremena na društvenim mrežama, slikanja svih mogućih obroka, masovne “selfizacije”, već sad možemo reći da će “pametni telefoni” igrati veliku ulogu u unapređenju pružanja usluga zdravstvene skrbi, te u prevenciji i detekciji različitih bolesti. Oni već sad služe kao koristan alat u mnogim bolnicama, te razne start up kompanije rade na razvoju i unaprijeđenju aplikacija i softvera za liječenje i funkcioniranje zdravstvenih ustanova. Mnogi stručnjaci predviđaju da će u budućnosti stvari biti isplanirane i postavljene tako da će se čekanje na preglede svesti na minimun. Pristup liječenju će biti mnogo brži nego danas. Ono što se u nekim bolnicama u svijetu već lagano isprobava, a u budućnosti će postati norma, je zakazivanje termina putem mobilnih aplikacija. No tu nije kraj tehnološkim potencijalima. Putem aplikacija pacijenti i posjetitelji će moći locirati sve bolničke sadržaje, moći će slati poruke doktorima i medicinskom osoblju, te će imati lagan i brz pristup nalazima i dijagnozama. Doktori će rezultate od pacijenata moći brže dijeliti između sebe, ubrzavajući tako proces dijagnostike i liječenja. Ovo će biti u potpunosti drukčije nego danas, gdje je pacijent ponekad primoran da mjesecima čeka na daljnje liječenje.

Globalni “oblak”

U budućnosti će se još više povećati mobilnost pacijenata širom svijeta, tako da je moguće predviditi pojavu jednog globalnog “oblaka”. Njega možemo opisati kao jedan centralizirani servis, “oblak” na kojem će se pohranjivati podaci o pacijentu, te će mu se moći pristupiti iz bilo kojeg dijela svijeta. Na ovom “oblaku” bi medicinski kartoni bili pohranjeni na sigurnom i zaštičenom mjestu, kojem bi se moglo pristupiti u svakom trenutku. Ovo će uvelike povećati produktivnost, a smanjiti čekanje.

Ovakvo nešto bi umrežilo i povezalo bolnice na globalnom nivou, olakšavajući posao doktorima i procedure pacijentima. To bi također uštedilo dosta novca, čije trošenje često uzrokuju pogrešne dijagnoze. Taj novac bi se mogao investirati u razvoj zdravstva, što bi rezultiralo porastom kvalitete i dostupnosti zdravstvene zaštite

Udobnost i funkcionalnost za pacijenta

Postoje mnoga zanimljiva predviđanja o budućim trendovima u zdravstvu. U bolnicama budućnosti vjerojatno će se naći mjesta za tzv “pametne sobe”, koje će boravak pacijenta u bolnici učiniti mnogo ugodnijim i lakšim. Ove “pametne” sobe će biti u mogućnosti da komuniciraju s doktorima i medicinskim osobljem, tako ubrzavajući ispunjenje svake moguće potrebe pacijenta. Presonalizirana aplikacija na razini bolnice omogućavat će ovaj proces, čineći uslugu pacijentima, doktorima i ostalom bolničkom osoblju.

Budućnost počinje danas

Imajuću u vidu sve probleme koji danas guše sektor zdravstva, sve navedene stvari se čine kao jako lijepa vizija za budućnost, ali moderna tehnologija je već spremna da pokrene ovu evoluciju. Današnje bolnice stoje godinama daleko od implementacije ovakve vizije budućnosti, ali tehnologija je već spremna da pokrene evoluciju. A tehnologija i tehnološke inovacije su najbolji i najbrži način stizanja do budućnosti. Da bi naše zdravstvo postalo “pametnije” i produktivnije, te što pristupačnije i “udobno” za pacijente, oni koji donose odluke u ovoj oblasti moraju kao polaznu točku strategija razvoja imati tehnologiju i tehnološke inovacije, uz uvijek preko potreban pametan financijski menadžment.

 

Facebooktwittergoogle_plusmail